Sięgnij po jabłko!

Używając amarantusa i nasion chia pamiętajmy o tym, czego mamy pod dostatkiem – największa produkcja jabłek na świecie. To jeden z najbardziej popularnych produktów w naszym kraju. Często pomijany w dyskusjach o jedzeniu, bo przecież taki oczywisty. A gdyby tak postawić na nasze i wykorzystać te soczyste i pyszne owoce w stu procentach? Są dostępne wszędzie, do tego zachęcają swoją ceną. Możesz jeść ile chcesz, a już na pewno podczas napadu głodu, zamiast słodyczy. Wiecie, że jabłko ma zaledwie kilkadziesiąt kalorii? Sięgając po produkt tak prosty, dobry zarówno na surowo jak i po obróbce termicznej, nie musisz obawiać się o swoją sylwetkę. Jabłka mogą stanowić podstawę wielu dań, słodkich i wytrawnych, do wszystkiego. Mnóstwo odcieni i odmian, które tworzą prawdziwą paletę smaków. Duży wybór, a co dopiero z możliwościami ich zastosowania. Renety i boskoopy przez cały rok czekają na Ciebie na półkach w sklepie i bazarach, naturalnie słodkie, idealne do przetwarzania, rozprażania i pieczenia. Gdy potrzebujesz chwili przyjemności, rozkrój jabłka na pół, pozbądź się gniazd nasiennych z pestkami i w puste miejsce włóż po łyżeczce miodu, posyp orzechami lub płatkami migdałów, cynamonem i zapiecz. Szybki i słodki deser gotowy w mig. Można je także błyskawicznie rozprażyć z odrobiną wody na mus jabłkowy, idealny do fit naleśników. Jabłka pod wpływem ciepła pęcznieją, a do tego jak pachną! A gdyby tak cząstki jabłek zapiec z płatkami owsianymi i bakaliami? Fit szarlotka gotowa. Co z obiadem? Jabłko proponuje dodać do zupy dyniowej, kremu z kalafiora czy kapuśniaku z młodej kapusty, nada smaku i wyrazu. Klasyczna surówka do obiadu w zdrowszej wersji? Zetrzyj na tarce jabłko, najlepiej kwaskowate i twarde, oraz marchew i skrop sokiem z cytryny, posiekaj młodą kapustę, lekko ją posól i ugnieć tłuczkiem, dodaj drobno posiekaną młodą cebulkę. Całość wymieszaj z oliwą i pieprzem. Wszystko fit, a jeśli Ci mało to do popicia oczywiście świeży sok z jabłek. A dlaczego nie zjeść jabłka w całości? Ot tak, zamiast herbatników na drugie śniadanie. Są poręczne i łatwe do zjedzenia poza domem. Ja lubię klasyczne ligole, twardawe, soczyste i lekko słodkie (a niedługo rozpocznie się sezon na papierówki).

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s